We doen in 2020 wederom mee met Burendag. We gaan- in samenwerking met Pluktuin de Bosrand - nog kijken wat we tijdens de burendag voor activiteit willen gaan doen. U hoort hier t.z.t. Meer over.

Stichting de Bosrand Wageningen doet op vrijdag 14 en zaterdag 15 maart 2020 wederom mee met NL Doet, de landelijke vrijwilligersdagen. In samenwerking met Pluktuin de Bosrand willen we tijdens NLdoet 7 poeren plaatsen voor een houten overkapping van 5 x 6 meter. Jouw hulp hierbij zou zeer welkom zijn. Kom je ook helpen? Je kunt je opgeven via www.NLDoet meer informatie eventueel via This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Plaatsen van 7 poeren

In samenwerking met Pluktuin de Bosrand  willen we tijdens NLdoet 7 poeren plaatsen voor houten overkapping van 5 x 6 meter*. De poeren wegen 100 kg per stuk! Gezocht iemand die dit met kraantje op plek kan tillen of sterke m/v-en.

We hebben eerder zelfde type poeren m.b.v. 2 sterke mannen en een krik op zijn plaats gekregen, maar op die manier was het een hele zware klus. Meer mensen of machine om te tillen zou prettig zijn.

Daarnaast willen we als er nog tijd is de grond egaliseren en stoeptegels leggen.
Als laatste worden de staanders geplaatst. We kunnen hieraan tijdens het seizoen een zonnezeil of tentdoek bevestigen.

* De nieuw te bouwen overkapping sluit aan op de al eerder geplaatste overkapping. In totaal moet dit een overkapping worden van 5 x 10 meter waarvan in de toekomst 5x6 m een dichte schuur wordt en 5 x4 m een overkapping blijft. Op geheel komt t.z.t een groendak. In verband met dit groene dak is de constructie heel stevig en zwaar.

Graag tot 14 en/of 15 maart, Frits